Wszystko w Temacie: KOBIETA – dzień III

29 września 2021, 19:00

Tawerna Nowa Szekla

Jadą, goście jadą – pod takim hasłem przebiegała pierwsza edycja miniprzeglądu filmów dokumentalnych „Wszystko w temacie”. W tym roku DKF KINOCHŁON, organizator tego przeglądu postawił na kobietę… Tysiące twarzy, miliony historii, setki wykonywanych zawodów, pasji, tragedii – kobieta człowiek, kobieta dumna, kobieta pracująca, kobieta mądra, kobieta trudna, kobieta piękna, kobieta wzniosła, kobieta nękana, kobieta wykorzystywana, kobieta mama, kobieta żona, kobieta szef... – czas, by kobiety opowiedziały o sobie same.
Co przed nami? Trzy dni, trzy ciekawe dokumenty i aż cztery kobiety, które podyskutują z nami o filmach!
--
Cennik i rezerwacja biletów:
Karnet specjalny na wszystkie pokazy - 30 zł
bilet na pojedynczy seans - 15 zł
Do nabycia w Miejskim Domu Kultury w Augustowie, ul. Nowomiejska 41,
tel. 87 643 36 59 lub w miejscu seansu na godzinę przed każdym z pokazów.

Plakat: Maiden

Czas trwania: 97 min.

Reżyseria: Alex Holmes

W 1989 roku grupa upartych, odważnych, niezależnych dziewczyn stworzyła pierwszą w historii kobiecą załogę startującą w super prestiżowych i ekstremalnie niebezpiecznych regatach Whitbread Round the World Race. Zgromadziła je na jachcie "Maiden" Tracy Edwards: buntowniczka i uciekinierka z domu. "Dziewczyny na morzu to same problemy". "Dziewczyny na statkach nadają się wyłącznie do kuchni" - słyszała od początku swojej wielkiej przygody z żeglowaniem. Walczyła więc nie tylko z groźnym żywiołem, ale także z lekceważeniem i pogardą.

Gośćmi pokazu będą:

Fotografia: Teoniki Rożynek

kompozytorka urodzona w 1991 roku w Krakowie. Mieszka w Warszawie. Tworzy muzykę zarówno instrumentalną, elektroakustyczną, jak i elektroniczną. Gra na skrzypcach, elektronikaliach i odpadach. Jej utwory były wykonywane na różnych festiwalach, m. in. na Warszawskiej Jesieni, Musice Electronice Novej, Sacrum Profanum, Unsoundzie, Containerclangu (Kolonia), czy Bedingo International Festival of Exploratory Music. Pracowała z takimi zespołami, jak Kompopolex, Spółdzielnia Muzyczna, Capella Cracoviensis, czy Sinfonia Varsovia.
Współpracowała przy produkcjach filmowych: "Prime Time" Jakuba Piątka, "Wieża. Jasny dzień" Jagody Szelc, czy "Sole" w reż. Carlo Sironiego, spektaklach teatralnych: "Hymn do miłości" Marty Górnickiej (Najlepsza Muzyka na 10. Festiwalu Boska Komedia), "Listopad" w reż. Tomasza Węgorzewskiego (wyróżnienie na III edycji festiwalu Klasyka Żywa), spektaklach telewizyjnych i performansach (Chorus from the “The Ark of Covenant” Katarzyny Kozyry).

Fotografia: Agnieszka Jakimiak

krytyczka filmowa, reżyserka teatralna i dramatopisarka. Jej teksty ukazywały się na łamach “Dwutygodnika”, “Didaskaliów”, “Kina" i “Dialogu”. Absolwentka MISH na Uniwersytecie Warszawskim i Wydziału Reżyserii PWST w Krakowie, doktorantka na Wydziale Dramatu, Teatru i Tańca w Royal Holloway, University of London. Laureatka Nagrody im. Krzysztofa Mętraka dla krytyków filmowych. Reżyserka spektakli w Teatrze Powszechnym w Warszawie: Strach zżerać duszę (2017) na podstawie scenariusza Rainera Wernera Fassbindera i Martwa natura (2020) na podstawie scenariusza napisanego z Mateuszem Atmanem. Wraz z Goranem Injaciem i Joanną Wichowską pracowała jako dramaturżka z Oliverem Frljiciem przy spektaklu Nie-boska komedia. SzczątkiNie-boska komedia. Wyznanie oraz Klątwa.  Reżyserka nosexnosolo poświęconego oskarżeniom o molestowanie wobec belgijskiego reżysera Jana Fabre'a na podstawie własnego tekstu, który zdobył  Nagrodę Pawła Korczaka w Konkursie Strefy Kontaktu. W swojej twórczości zajmuje się ironią, przygodnością i solidarnością. Jej najnowsza premiera to Kongres futurologiczny, realizowany w koprodukcji między Teatrami Współczesnymi we Wrocławiu i w Szczecinie.


Realizacja strony:

Rowiński - strony WWW