Filmy

Poniżej zobaczysz filmy, które już graliśmy

Plakat: Pozycja dziecka

Czas trwania: 114 min.

Reżyseria: Calin Peter Netzer

Obsada:

Cornelia właśnie skończyła 60 lat, jest zadbana, majętna i szanowana. Osiągnęła sukces zawodowy, ma oddanego, siedzącego pod pantoflem męża oraz wpływowych znajomych wśród bukareszteńskich elit. Jednak życie wcale Cornelii nie cieszy... Ukochany jedynak, jej oczko w głowie, 34-letni Barbu ze wszystkich sił stara się uniezależnić od matki. Wyprowadził się z domu, ma własny samochód, a także dziewczynę, która zupełnie nie spełnia standardów Cornelii. A najsmutniejsze jest to, że Barbu unika rodzicielki jak ognia. Nie raczył nawet przyjść na jej urodziny! Kiedy Cornelia dowiaduje się, że syn uczestniczył w tragicznym wypadku, zaczyna walczyć o niego jak lwica o swoje młode. Używa wszystkich wpływów, ustosunkowanych przyjaciół i pieniędzy, aby uchronić Barbu przed więzieniem. Marzy, by syn wrócił do domu i znowu stał się jej "małym chłopcem"...

Plakat: Co jest grane Davis?

Czas trwania: 105 min.

Reżyseria: Ethan Coen, Joel Coen

Tytułowy Davis to przenoszący się z jednej kanapy na drugą, z podrzędnego nowojorskiego baru do kolejnego, intrygujący muzyk. Davis szuka nie tylko swojego miejsca w świecie, ale także wciąż uciekającego mu kota. Po drodze marzy o zrobieniu wielkiej kariery muzycznej. Gra co prawda z Justinem Timberlakiem, ale nie da się ukryć, że muzycy mijają się w doborze repertuaru. Davis na pewno nie jest mistrzem w podejmowaniu właściwych decyzji. Nieustająco zostawia i zabiera rzeczy od dziewczyny przyjaciela, z którą sam miał romans (Carey Mulligan). Ich dialogi skrzące od ciętych ripost zapewne przejdą do zbioru najlepszych tekstów Coenów.

Plakat: Wielkie piękno

Czas trwania: 142 min.

Reżyseria: Paolo Sorrentino

Obsada:

Jep Gamberdella – przystojny, czarujący mężczyzna – pomimo pierwszych oznak starzenia się w pełni korzysta z miejskiego życia. Chodzi na szykowne kolacje i przyjęcia, gdzie jego bystry dowcip i przyjemne towarzystwo są zawsze mile widziane. Na tarasie jego rzymskiego apartamentu z widokiem na Koloseum, wydaje przyjęcia, na których "ludzka aparatura" rozbierana jest do naga i gdzie rozgrywana jest komedia nicości.

Plakat: Syberia, Monamour

Czas trwania: 102 min.

Reżyseria: Slava Ross

Obsada:

Środek syberyjskiej tajgi. Tu żyje się na tyle, na ile pozwoli przyroda... -Możemy ją zarżnąć na mięso - mówi sześcioletni Lioszka. -Nie gap się! Jedz cholero, przytyj trochę! - kończy, patrząc na kozę. ...Wokół tylko gęsty las i dzikie zwierzęta, od których nawet ludzie się tu niewiele różnią; gotowi w każdej chwili do ataku, pazerni na namiastkę uczuć. Historię Lioszki kontrastuje los żołnierzy, których dowódca jest idealnym przedstawicielem okrucieństwa i brutalności systemu. Leciwy dziadek jest dla chłopca jedynym oparciem i rodzina. Matka dawno zmarła, a ojciec wyjechał i mimo słabnącej nadziei na jego szczęśliwy powrót do domu, Lioszka tęsknie go wyczekuje. Jedynym gościem w chatce pośrodku złowrogiej tajgi bywa wuj Jurij, przynosząc wieści z "reszty świata". Zimna, obca, zamknięta i odrzucająca pustką samotności Syberia, przedstawiona jest surowo i minimalistycznie, czyli jednak realnie. Skąpe i wrogie, jak syberyjski krajobraz, są tu również dusze ludzi, których losy splatają się że sobą, niezależnie nawet od ich woli. Dzieli ich świat wyobrażeń, lecz nierozerwalnie łączą realia syberyjskiej walki o przetrwanie. Sława Ross w zapierającej dech w piersi sekwencji obrazów pokazuje, niemal biblijne, rozróżnienie dobra i zła, życie bez miłosierdzia. Choć, zdaniem reżysera, prawdziwe człowieczeństwo to zdolność okazywania współczucia, to tu frazes ten zastępuje zezwierzęconą rzeczywistość.

Plakat: Podróż ze zwierzętami domowymi

Czas trwania: 97 min.

Reżyseria: Vera Storozheva

Obsada:

Film „Podróż ze zwierzętami domowymi” opowiada historię o potrzebie wolności i miłości. Natalia w wieku 16 lat została zabrana z domu dziecka przez mężczyznę, którego potem poślubiła bez miłości, poddając się biegowi zdarzeń. Kobieta wraz z mężem mieszka w osamotnionym domku w pobliżu torów kolejowych. Jedynym jej zajęciem jest dojenie krowy i prowadzenie domu, jedyna rozrywka to obserwowanie pociągów jadących do innego, nieznanego świata. Mąż Natalii niespodziewanie umiera na zawał, czyniąc młodą kobietę wolną od rutyny i małżeństwa bez miłości. W transporcie zwłok jej męża do kostnicy pomaga jej przypadkowo zaczepiony kierowca Siergiej, który odegra ważną rolę w jej życiu. Pierwszą rzeczą jaką Natalia kupuje po samotnym powrocie do domu jest lustro. Wolność zwrócona po latach budzi do życia pragnienia i potrzeby młodej kobiety. Natalia sprzedaje krowę, tak jakby chciała uwolnić się od dawnych obowiązków, kupuje kozę i przygarnia psa. Kobieta przywiązuje się do zwierząt, traktując je trochę jak członków rodziny, której nigdy nie miała. Siergiej często odwiedza Natalię w jej domu i ma nadzieję, że odwzajemni ona uczucie, które się w nim budzi. Natalia podświadomie jednak nie chce zbliżać się emocjonalnie do Siergieja, bojąc się, że odbierze on jej tak niedawno poznaną wolność. Mężczyzna ma być jej pomocny tylko w spełnieniu marzenia - chęci posiadania dziecka.

Plakat: We mgle

Czas trwania: 127 min.

Reżyseria: Siergiej Łoźnica

Obsada:

Zachodnia granica Związku Radzieckiego, 1942 r. Cały region jest okupowany przez Niemców, a lokalni partyzanci prowadzą brutalne walki odwetowe. Niedaleko od wioski, w której mieszka pracownik kolei Suszenja wraz z rodziną, dochodzi do wykolejenia pociągu. Niezwiązany z tym zdarzeniem Suszenja oraz grupa sabotażystów zostają aresztowani, ale niemiecki oficer postanawia, że nie powiesi go z pozostałymi partyzantami. Suszenja odzyskuje wolność, w okolicy szybko rozchodzą się plotki o jego rzekomej zdradzie, a zlecenie wyjścia z lasu i pomszczenia śmierci współtowarzyszy broni otrzymują partyzanci Burow i Wojtek. W czasie prowadzenia pojmanego Suszenji przez las obaj partyzanci wpadają w zasadzkę. Nieoczekiwanie Suszenja zostaje sam na sam z rannym wrogiem. Głęboko w pradawnym lesie, gdzie nie istnieją kategorie przyjaciół czy wrogów i zanika całkowicie granica między zdradą a heroizmem, los zmusza bohatera do podjęcia wyboru moralnego w niemoralnych warunkach.

Plakat: Córka

Czas trwania: 110 min.

Obsada:

Inna mieszka z ojcem i braciszkiem w prowincjonalnym miasteczku. Życie bohaterki zmienia się, gdy do jej szkoły przybywa nowa uczennica, Masza. Między dziewczętami rodzi się przyjaźń. Wkrótce Masza zostaje zamordowana przez grasującego w miasteczku seryjnego zabójcę. Na nabożeństwie żałobnym Inna poznaje Ilję, syna duchownego, którego siostra również została zabita.

Plakat: Nimfomanka – cz. II

Czas trwania: 123 min.

Od lat: 18

Reżyseria: Lars von Trier

W świecie opętanym przez seks, „Nimfomanka” – podobnie jak „Wstyd” Steve’a McQueena – jest inteligentną i prowokacyjną opowieścią o podporządkowaniu życia poszukiwaniu rozkoszy. Film z udziałem plejady gwiazd, takich jak Charlotte Gainsbourg, Shia LaBeouf, Uma Thurman, Jamie Bell, czy Willem Dafoe, zawiera jedne z najodważniejszych scen i kreacji aktorskich w dziejach kina.

Zmysłowe, perwersyjne, podniecające, śmieszne, liryczne, wybuchowe, bluźniercze, niebezpieczne, czułe, uwodzące, kontrowersyjne - wszystkie te określenia tracą moc wobec długo oczekiwanego, najnowszego filmu twórcy „Melancholii” i „Antychrysta”.

Realizacja strony: Rafał Rowiński